De fleste virksomhedsejere forstår værdien af ​​at skabe webindhold af høj kvalitet, og de begynder at forstå vigtigheden i ​​at udvikle et hjemmeside som er bygget til præcis deres kunder.

Men den meget vigtige proces med at vælge en pålidelig web hosting udbyder ignoreres ofte.

Når virksomhedsejere tager sig tid til at vælge et pålideligt webhosting firma, sikrer de, at deres hjemmeside forbliver tilgængelig og sikker på alle tidspunkter.

at vælge en webhost, baseret på noget som prissætning alene, kan give katastrofale resultater som ingen har lyst til at opleve.

Relateret artikel: Hvordan vælger du den rigtige webhosting?

Ved at vælge den forkerte webhost

Ifølge Forbes- skribent James Lyne, hackes mere end 30.000 hjemmesideer hver dag. Target, Home Depot og BlueCross BlueShield er blot et par af de mange topmærker, der er blevet hacket i de sidste to år.

Der er ingen perfekt løsning til at forhindre hacking. Et velrenommeret og pålideligt webhosting firma vil udføre regelmæssige sikkerhedskopier af dine data til en sikker og ekstern server, hvis der er et sikkerhedsbrud, og du mister dine data.

Når dit hjemmeside er nede, er det som at have døren låst og det lukkede skilt hængende. Dine kunder kan ikke gå ind i din butik for at shoppe, og du kan ikke tjene penge. Hjemmesider er designet til at give dine kunder mulighed for at handle 24 timer i døgnet. Dette sker ikke, hvis dit hjemmeside er nede pga. server problemer. I august 2013 mistede Amazon $ 66.240 pr. Minut, da deres hjemmeside gik ned i mere end 30 minutter.

Sikkerhedsbrud og mistet indtægt er bare en af mange problemer som du kan opleve ved at have en dårlig hosting. 

Hjemmesider, der har lange nedetider regelmæssigt, ser ofte et fald i deres SEO. Hvis dit hjemmeside er nede, kan det gode indhold, du har skrevet, ikke få adgang til og blive indekseret af søgemaskinerne. Dette kan have en negativ påvirkning på din hjemmesides søge rangeringer.

Sådan undgår du problemer med din webhost

Her er 10 tip, der hjælper virksomhedsejere med at vælge den rigtige webhost; at undgå fejl, der kan skabe store problemer senere.

1. Ved, hvilken slags webhost du har brug For at

Hvis du planlægger at bygge en hjemmeside, der indeholder videoblogging, 24-timers live streaming og muligheden for at besøgende kan registrere og uploade deres egne videoer, kræver dit hjemmeside flere funktioner end en, der bare bruger deres hjemmeside som et virtuelt CV. Hjemmesider, der modtager meget daglig trafik, fungerer sandsynligvis ikke godt på en delt server, fordi disse servere er designet til at rumme en masse små hjemmesider, der har begrænsede krav.

2. Vælg den rigtige hosting-pakke

Mange små virksomheder henvender sig til delt hosting som en måde at spare penge på, men med den lille prisforskel kommer en større risiko for langsomme responstider. Langsomme hjemmesider sender dine kunder væk. Et setup som en Virtual Private Server (VPS) er lidt dyrere, men den giver en hurtigere hjemmeside i sidste ende, det vil give en bedre kundeoplevelse. 

3. Læs anmeldelser af webhoteller

undersøg firmaet på trustpilot.dk, når du undersøger webhosts pålidelighed og omdømme. Undersøgelse af et webhosting firma gennem tredjeparts anmeldelser er meget nyttigt til at finde konstante problemer eller vedvarende klager fra nuværende eller tidligere brugere. Vær opmærksom på, hvordan virksomheden reagerer på klager, hvis virksomheden overhovedet reagerer. Dette giver dig en idé om, hvordan virksomheden håndterer tilfredse kunder.

4. Få den rigtige mængde båndbredde

Mens de fleste nye hjemmesideer ikke bruger en masse båndbredde, er det vigtigt at give plads til vækst. Sørg for, at det webhosting firma, du vælger, ikke låser dig til en bestemt mængde båndbredde og derefter opkræver dig mange ekstra gebyrer, hvis du har brug for at opgradere din hosting plan senere.

5. Lås dig ikke fast i pris

Når du er en ny virksomhedsejer med et begrænset budget, kan webhosting firmaet, der tilbyder den laveste pris, være meget fristende. hvis du vælger en løsning som koster under 10 kr. pr månede så skal du får du mildest talt hvad du betaler for.

i 20-50 kr. pr månede kan du få dig en super fornuftig webhosting udbyder som er hurtig og sikker. 

6. Læs servicevilkårene

nej, virkelig. Læs servicevilkårene. Ikke bare skimt igennem dem. Læs dem. De fleste mennesker accepterer servicevilkårene uden at bryde sig om at læse nøjagtigt, hvad de underskriver. Jeg har gjort det. Vi har alle gjort det. Stop med at gøre det. Servicevilkårene inkluderer normalt refusion politikken, som det måske er godt at vide senere.

7. Test kundesupport

Når du undersøger webhosting firmaer, skal du altid kigge efter en måde at kontakte kundesupport. Kan du finde en hurtig og nem måde at kontakte dem via e-mail, online chat eller 24/7 telefonsupport? Ja?.

Test dem nu. Sørg for at teste hver funktion, før du køber deres tjenester for at se, om de opfylder din virksomheds behov.

8. Kend sikkerhedskopiering planen

Det betyder ikke noget, hvorfor dit hjemmeside er nede, eller hvorfor du har mistet dit hjemmesides data. Du skal vide, om det webhosting firma, du vælger, har en sikkerhedskopiering plan, der kan hjælpe dig med at komme dig i tilfælde af det.

Spørg dem: ”Hvad gør i hvis jeg mister alt min data?” Hvis du ikke er tilpas med svaret, ved du, hvad du skal gøre.

9. Spørg hosting udbyder om sikkerhedsfunktioner

Sikkerhedsbrud forekommer, også til på små webshops med få kunder. Sørg for, at dit webhosting firma kan levere Secure Sockets Layer (SSL) for at beskytte din kundes private oplysninger. Dette er en vigtig funktion for at give kunderne sikre transaktioner, og det bør være en funktion, der leveres af web hosting firmaet.

10. Undgå den nye firmaer, der ikke kan håndtere vækst

Mange gange tilbyder nye virksomheder lave priser i håb om, at de vil kompensere for det med en stor tilstrømning af kunder. De fleste nye hostingfirmaer er dog ikke udstyret til at administrere mange klienter på én gang.

Det er bedst at holde sig til et mere etableret firma, der kan håndtere vækst uden at gå på kompromi med deres kunders oplevelse.

Fordi når webhosting firmaer oplever vækst for hurtigt, og de ikke har ressourcerne til at håndtere det, skaber det problemer for firmaer som lejer hosting ved dem som nedetid, langsomme hjemmesider, mistet indtjening og negative effekter på søge rangeringer.

Relateret artikel: De bedste hosting udbydere

Konklusion

Din hosting udbyder tilbyder en virtuel butik til din virksomhed. Du skal vælge din hosting udbyder med omhu, ligesom du ville gøre hvis du skulle leje lokaler til din virksomhed. Ved hvad dine behov er, læs kontrakten, foretag din egen research og spørg dit hosting selskab om spørgsmål til sikkerheden.